Dag 2 Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 2 Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 2 Dubai

Door: Sjeik moukhtan alatim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

13 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na gisterenavond laat aangekomen te zijn in Dubai was het vanochtend vroeg opstaan. De wekker ging al om 7:30 want om 9:00 zouden we opgehaald worden voor de city trip.

Snel even douchen en daarna ontbijten. We merkten in de ochtend al dat de airco de hele nacht flink doorgeblazen had en we dat al aan onze keel voelden. Ook hadden we al wat honger gekregen. Gelukkig was het ontbijt erg goed met allemaal verschillende broodjes en beleg.

Om 9 uur stond onze chauffeur al in de lobby voor de city trip, we moesten nog een paar mensen ophalen voordat we naar het verzamelpunt gebracht werden. Dit was bij de Dubai creek. Vooraf vertelde de chauffeur al dat we het buiten niet lang vol zouden houden en weer snel de auto met airco in zouden vluchten. En hij had gelijk, wat een hitte zo vroeg in de morgen!!

Even later kwam de bus en zette we koers richting het oude Dubai, na een heel verhaal over het ontstaan en een hoop gezever over alle sjeiken van Dubai kwamen we aan in Dubai museum, hier konden we even rondkijken.. Respect dat ze het vroeger in die hutjes konden leven zonder airco!

Weer de bus in en op naar de beroemde Dubai gold souk! Door de hitte hadden we natuurlijk al dorst gekregen maar dat is toch best problematisch tijdens de ramadan in een islamitisch land. Alle eettentjes zijn dicht en in het openbaar mag er niet gegeten worden zolang de zon schijnt. Gelukkig had onze chauffeur iets geregeld en konden we wat drinken. Hoe dichter we bij de souk kwamen hoe meer het ons opviel hoe meer verkopers ons aanspraken voor rolexen, sieraden etc.. In de souk achtervolgden ze ons zelf en vooral Tim was de zak.

Onze volgende bestemming was het palmeiland, een kunstmatig gemaakt eiland in de vorm van een palm met erg veel hotels en dure villa's. Ondertussen kwamen we langs de paleizen van de koninklijke familie en stopten we bij een moskee. voordat we bij de palmeilanden arriveerden gingen we nog langs de burj al arab, het enige 7 sterren hotel ter wereld, 12.000 euro per nacht en je beschikt over alle luxe die je je maar kan bedenken. Ook hebben we even genoten van de strand, maar wederom merkte we dat de zon erg sterk was en hielden we het na een tijdje voor gezien om de bus met airco in te vluchten.

Eigenlijk wel grappig, alles maar dan ook alles is voorzien van airco in Dubai. Zelfs de bushaltes zijn voorzien van airco!

Na het bezoek aan het palmeiland jumeirah reden we naar onze eindbestemming. De Dubai mall, een winkelcentrum met 1200 winkels en als middelpunt en grote attractie de burj khalifa! Deze toren is 800 meter hoog en overal waar je ook in Dubai bent zie je deze. Onderaan de toren hebben ze ook nog eens een grote vijver met enorme fonteinen! In de wereld zijn maar drie van deze fonteinen, eentje in las vegas, eentje in Dubai en een in de Efteling.. Toch wel grappig dat we 2 van de 3 gezien hebben en die van de Efteling nog niet!

We konden kiezen of we terug naar het hotel gebracht werden of op eigen houtje de Dubai mall gingen verkennen. We kozen ervoor om zelf verder te gaan aangezien we kaarten hadden om om 19:00 naar het opservatiedeck, op verdieping 124 van de burj khalifa te gaan. Inmiddels was het al een uur of twee dus dachten we kunnen we mooi een beetje rondstruinen.

Helaas was er, door de ramadan, niet veel activiteit, de fontein ging pas in de avond aan en een terrasje pakken zat er ook niet in omdat alle horeca gelegenheden niet open mochten. En shoppen ging hem ook niet echt worden want we hadden geen idee waar te beginnen met al die winkels!! Dus terug naar het hotel om later weer terug te komen voor de burj khalifa.

Nu moesten we een weg terug zien te vinden en wisten ongeveer waar we moesten zijn. We hadden al een metro station gezien in de buurt van ons hotel.. Vanuit de Dubai mall ging er ook een metro dus dat zou gemakkelijk moeten gaan. Alleen het station lag nogal een eindje van de mall af, gelukkig was de hele looproute overdekt en met airco!

Ons hotel lag in de buurt van de emirates hall, vanuit ons hotel kijken we op de enorme ski hal die er bij zit. Dus wij daar uitstappen, bleek het helaas nog een eindje lopen naar het hotel en dat is bijna niet te doen in de hitte. We kwamen er wel achter dat het volgende station naast ons hotel lag, dus de volgende keer maar daar gebruik van maken.

In het hotel hebben we nog even gezwommen, dit zwembad lag bovenop het dak van het hotel! Even lekker afkoelen dachten we maar ook het water was warm, nadat we het zwembad uit waren waren we ook binnen no-time weer droog!

Rond de klok van 6 gingen we weer richting de Dubai mall, na een hele zoektocht vonden we de ingang van de burj khalifa observation deck. Met de lift werden we naar de 124e verdieping gebracht en konden we genieten van een geweldig uitzicht met een ondergaande zon. We hebben een hoop foto's kunnen maken. Om 19:30 zou de eerste show van de fontein zijn die ieder half uur herhaald wordt. Vanaf boven konden we dit mooi volgen.

Toen we de burj khalifa verlieten wilden we de fontein ook van dichtbij meemaken en niet alleen van grote hoogte gezien te hebben. We waren net op tijd om een show te zien en toen zagen we hoe hoog de fonteinen gingen, terwijl dit van boven helemaal niet zo leek. Aan de rand van de vijver waren de terrasjes nu wel open en besloten we te gaan eten en ondertussen de verschillende shows die opgevoerd werden te volgen. Elke show was anders.

Tegen 22:00 gingen we weer richting hotel om op tijd te zijn voor de wk finale want deze werd op groot scherm uitgezonden in het hotel!