Dag 3, Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 3, Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 3, Dubai.

Door: reisgenoot van Sjeik Al Maktoun Alatim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

14 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 3

Vandaag hadden we in de middag de desert safari gepland.
Dat betekende eerst uitslapen en daarna richting het strand.
We besloten de taxi te pakken nadat we gisteren de metro hadden uitgeprobeerd.

We waren voor 3(!) euro op het strand..
Het strand bij burj al arab, oftewel het zeven sterren* hotel in dubai! Helaas konden we geen parasol huren. Dat werd vaak een duik nemen! Er waren veel toeristen die vanaf deze plek foto's kwamen maken.. Grappig om te zien hoe voornamelijk Chinezen met paraplu's zich beschermende tegen de zon.
Ondertussen genoten wij van de zon en het warme water. Na iets meer dan twee uurtjes gaven we het op en pakte de taxi terug naar het hotel.

We besloten even naar de supermarkt te gaan om wat drinken te halen..dit opgedronken in de hotelkamer want nog steeds mogen we in het openbaar niet eten en drinken.
Lekker gechilld en ons klaargemaakt voor de desert safari.

Rond vier uur zijn we opgehaald voor de safari! Met onze nikies aan waren we helamaal ready!
We haalden nog vier mensen op en vertrokken richting de woestijn.
Eenmaal aangekomen moesten we nog even wachten op de andere jeeps, of hoe tim het zegt een Toyota landcruiser 4x4.
De jeeps vlogen met volle snelheid door het zand! Over de heuveltjes en het losse zand. We moesten ons goed vasthouden.
Onderweg was bij een andere jeep de band eraf gelopen. Ze moesten voordat we gingen rijden de bandenspanning lager zetten en door de hitte liep deze eraf. Leuk gezicht hoe ze met een aantal de band uit staan te graven en deze weer goed erop zetten.
Daarna vervolgde onze rit weer. Joyce zat voorin en had het beste uitzicht.
We vlogen weer verder waarna onze weg zich vervolgde op de verharde weg.
We reden naar een plek in de woestijn waar ze tenten hadden opgezet.
Daar konden we eerst een kamelen ritje maken.
Kort maar erg leuk! Vooral het opstaan en weer zitten van de kameel.

Bij de tenten was vanalles te doen; sisha, henna laten zetten en natuurlijk waar tim al dagen naar uitkeek.. je kleden net zoals de lokale bevolking. Dat hebben we natuurlijk meteen gedaan.
We konden zo door voor lokale bevolking. Alleen jammer van de niet matchende schoenen.

In het midden van de tenten was een soort podium. Daar kregen we een optreden van een man die voornamelijk alleen maar rondjes draaiden met van alles in zijn handen. Het zag er leuk maar ook om dol van te worden uit.
Tim had ondertussen honger gekregen en was blij met de bbq.
Ondertussen gezellig zitten en kletsen met onze Australische vrienden.

Helaas zat het er alweer op en maakte we ons klaar voor onze 60 km tocht terug naar het hotel.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014