Dag 5 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Tim en Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag vijf

Vanochtend ging de wekker wat eerder dan de afgelopen dagen. Om kwart over zeven zouden we worden opgehaald.
Spullen bij elkaar gezocht en even ontbeten. We hadden nog ongeveer een half uurtje voordat de taxi zou komen. We werden opgebeld dat deze al klaar stond.
Snel onze koffers dichtgedaan en een check van de kamer of we alles hadden.

De taxichauffeur bracht ons naar het vliegveld. Waar we na het inchecken richting de douane liepen. Hier viel het meteen op hoeveel mensen er van de lokale bevolking hier werkte.
Als de lokale bevolking voor de overheid werkt krijgen ze een eigen huis/villa. Doen ze dit niet en werken ze voor zichzelf vervalt deze privilege.
Als local ben je dus goed bevooroordeeld!

Om kwart over tien vertrok ons vliegtuig richting johannesburg.
Voor die tijd maar even de winkeltjes gecheckt.
Deze keer helaas geen extra ruime plaats voor Tim. Wel zorgden ze ook deze keer weer prima voor ons!!

Op de vluchthaven hebben we lang moeten wachten op onze taxi..hadden al goed rondgekeken of er een bordje was met een van onze namen erop.
Een andere taxichauffeur zag natuurlijk wel geld in ons en probeerde te regelen of hij ons mocht brengen.
We wilden dit bijna toegeven toen er een klein mannetje aan kwam lopen die vroeg of wij Jansen waren.
Joyce vond het zelfs zielig dat hij haar koffer wilde tillen, deze maar zelf in de auto gelegd.
We moesten even wennen aan het rijden, hier rijden ze allemaal links net zoals in Engeland.
De man was erg vriendelijk en ongeveer een klein uurtje later waren we bij ons hotel. Onderweg vertelde de taxichauffeur over een aantal bezienwaardigheden.

De tourguide verwelkomde ons en nodigde ons uit om, om zeven uur naar het restaurant te komen waar de andere reizigers dan ook naartoe zouden komen. Konden we gelijk even kennis maken!
Dit hebben we gedaan en het viel ons op dat er ook veel jonge reizigers bijzitten.

Onze hotelkamer was wel even wennen voor ons. Een stukje kleiner, niet zoveel faciliteiten en niet te vergeten we hadden niet de juiste stekker zodat we onze telefoons en camera konden ophalen.
Morgen maar gelijk even doen!

Het programma ziet er goed uit, morgen hoeven we pas om negen uur klaar te staan.
Dat wordt weer lekker uitslapen!
Voor nu alvast welterusten.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014