Dag 7 Kruger national park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 7 Kruger national park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 7 Kruger national park

Door: Joyce 'dilay' 'diva' gellar

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vanmorgen werden we goed uitgerust wakker. Het ontbijt was weer goed verzorgd. De kok stond erbij om ook deze keer weer aan te wijzen en te vertellen wat lekker was, voornamelijk ook bij iedereen wat extra op te scheppen.

Na het ontbijt haalden we de laatste spullen uit onze kamer en liepen richting de bus. Daar stonden de vrouwen die onze koffers hadden gebracht. Ze waren aan het zingen en het dansen. Het was ontzettend leuk om te zien!!

Van de kok kregen we nog twee zakken met sinaasappels mee. Nadat de vrouwen het afscheidsliedje hadden gezongen vertrokken we richting hoedspruit. Dit is ongeveer drie uur rijden.

Onderweg reden we langs lychee en sinaasappelplantages. Deze worden met de hand geplukt. Gisteren hadden we plantages gezien van bananen, avocado's, mango's.
Rond half tien kwamen we aan bij een winkelcentrum. Daar hadden we ongeveer twee uurtjes. Dit was behoorlijk lang..even pinnen, drinken halen en maar even een terrasje opzoeken.

Onderweg naar de lodge zagen we onderweg; giraffen, zebra's, impala's,antilopen,zwijnen,apen en heel veel termietenheuvels. We hadden al erg veel zin in de safari!!

Eenmaal bij de lodge aangekomen kregen we de sleutel van nummer negen. Deze lodge lag vrij achteraan. Er liepen aardvarkens op een paar meter afstand.
De lodge zag er leuk uit! We hadden twee aparte bedden met klamboes. Deze werden in de avond over je bed heen gehangen.
We friste ons op en vertrokken richting het zwembad. De temperatuur van het water viel echter zwaar tegen!! Toch maakte tim een duik. Hij zat zo weer aan de kant om op te warmen.
We hebben daar een paar uurtjes gezeten tot het tijd was om ons klaar te maken voor de avondsafari.
Lange broek, vestje aan en hop richting de jeep.

Na een ritje van ongeveer twintig minuten kwamen we vlakbij het krugerpark. De volgende dag gingen we daar op safari. We gingen nu net daarlangs naar binnen.
We waren pas net binnen en zagen een hele kudde impala's oversteken. Kort daarna stond ook een gnoe langs de zijkant.
We reden een heel stuk verder en onderweg kwamen we olifanten midden op de weg tegen, giraffen, zebra's, gnoes, impala's en buffels.
De olifanten hadden we echt van heel dichtbij gezien, dat was erg gaaf!
We reden verder over wat zandpaden nadat we even een korte drinkpauze hadden gehad. De jeep stopte en we zagen in de verte een hoop leeuwen liggen. Ook zagen we dat deze een kadaver aan het eten waren. De gids besloot wat dichter bij te rijden. We gingen nu dus echt off road. Steeds kwamen we dichter bij de groep leeuwen totdat we er nog maar een paar meter vandaan waren. We waren nu ontzettend dichtbij en konden goed zien hoe de mannelijke leeuw aan het eten was van het kadaver. De andere leeuwen lagen nog op een kleine afstand hiervan.
Toen de mannelijke leeuw genoeg had gehad en wegliep, liepen de andere leeuwen pas richting het kadaver.
We waren met twee jeeps en ondertussen kwam de andere jeep ook aan. Via de radio hadden ze dit aan elkaar doorgegeven. Want hoe groot is nu de kans dat je leeuwen ziet..
We maakte plek voor de andere jeep, maar reden hierdoor steeds dichter naar de mannelijke leeuw toe. We waren wel erg dichtbij. Nog een paar mooie foto's gemaakt en zijn toen terug de weg opgegaan.

Het begon licht te schemeren en het werd ook behoorlijk fris. We hadden tassen meegekregen, die kon je uitvouwen tot warme poncho.
Dit hadden we na een tijdje echt wel nodig!
In het donker was het lastiger om de dieren te zien. De gids kon de dieren herkennen aande ogen en op deze manier hebben we er nog een paar gezien.
Helaas zat het erop en reden we terug naar de lodge.

Hier stond ons een heerlijke maaltijd te wachten. Er was een lange tafel gedekt voor onze groep. Hieromheen hadden ze vuurkorven gezet, lekker warm en gezellig.
De soep werd opgediend en daarna konden we eten van een buffet met natuurlijk een toetje.
We dronken nog een drankje en besloten om daarna naar bed te gaan. We zouden de volgende dag om kwart voor vijf gewekt worden voor de volgende safari..

Welterusten.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014