Dag 8 Kruger national park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 8 Kruger national park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 8 Kruger national park

Door: Al Maktoum Alatim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag de hele dag kruger park! We zouden al vroeg vertrekken en werden dus al om 4:45 gewekt! Door een paar kloppen op de deur van ons hutje. Om 5:30 zou de jeep vertrekken voor de safari.

Gisteren vertelde ze ons dat het vandaag erg warm zou worden maar in de ochtend nog koel. Gelukkig hadden we, omdat we gisteren ook al in de avond rond gereden hadden een trui/vest mee, maar wel een korte broek. Toen we eenmaal gingen rijden bleek het steenkoud te zijn door de wind, we kregen wel weer onze warme dekens!

Na ongeveer drie kwartier rijden in de jeep kwamen we aan in het kruger park, hier konden we ons ontbijt opeten en ondertussen zou de chauffeur onze papieren op orde maken, blijkbaar nog een hoop administratieve rompslomp om het park in te mogen. Helaas ging er ook wat fout waardoor we erg lang hadden moeten wachten totdat we verder mochten.

Toen konden we dus eindelijk het park in, dit was allemaal nog op verharde weg. Maar als snel kwamen we de eerste dieren tegen, antilopes, gazellen, gnoes en nog veel meer 'kleine' dieren. Maar uiteindelijk zagen we de olifanten net naast de weg staan. Deze hadden alleen niet zo een best humeur en sloten de weg af. Je moet wel heel goed uitkijken voor ze want ze zijn erg gevaarlijk. Wel een erg mooi schouwspel, na een paar minuten reden we door maar de auto's achter ons, bleken achteraf een half uur vast gestaan te hebben omdat de olifanten niet aan de kant wilden.

Onderweg kwamen we nog erg veel dieren tegen ook nijlpaarden! Tegen 10 uur hadden we een stop om even onze benen te strekken en naar het toilet te gaan. Daarna reden we verder hier gingen we ook verder off road, we kwamen ook zebra's giraffes buffels en nog veel meer dieren tegen. Ergens bij een rivier waren er zelfs krokodillen! En nog grote ook!!

Na ongeveer een uur rijden kwamen we iets van 6 olifanten tegen die de weg over wilden steken, goed opletten dus, maar leuk om naar te kijken. Aan de andere kant van die weg zagen we ook een olifant staan en dachten dat die bij die andere hoorden maar niets bleek minder waar. Een kudde van ongeveer 20 olifanten waren zich aan t wassen in de rivier en kwamen ineens te voorschijn. Stonden we daar ineens met allemaal olifanten om ons heen. Wat een schouwspel!!

Helaas moesten we weer terug voor onze lunch, het was al bijna twaalf uur en inmiddels was het kwik al ver boven de 20 gestegen. Snel even eten en weer door. We wilden nog graag neushoorns, luipaarden en chytaas zien. De neushoorns leven niet in dit gebied, die zien we later. De andere twee zie je maar heel zelden en je hebt erg veel geluk als je deze vind.

Eigenlijk moesten we alweer terug gaan rijden omdat we inmiddels al behoorlijk ver het park in waren, we zagen nog leeuwen, nijlpaarden uit het water en struisvogels plus nog een hele boel dieren. Tegen 4 uur waren we terug in de lodge.

Nu hadden we nog een paar uurtjes om uit te rusten voordat we gingen eten. De lodge waarin wij verblijven ligt ook midden in de natuur waardoor alle dieren hier vrij rond kunnen lopen. De eigenaar had ons al gewaarschuwd. In de middag liepen er ineens zebra's, giraffen en gnoes langs onze hut. Erg vet om te zien, deze hebben we nog even achtervolgt.

Daarna hebben we nog even bij het kampvuur gezeten voordat we konden gaan eten. Deze keer hadden ze een andere plek uitgezocht. Een heel groot kampvuur met allemaal tafels eromheen en daarbij vuurkorven. We konden kiezen uit een hoop dingen waaronder erg lekkere biefstuk! En kregen een erg lekker toetje met ijs! Na onze buik vol gegeten te hebben zijn we terug naar onze hut gegaan. Hier spotte we nog enkele dieren zoals een impala met een erg groot gewei!

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014