Dag 11, Swaziland - hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 11, Swaziland - hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 11, Swaziland - hluhluwe

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

22 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Dag 11

Gisteren zijn we laat aangekomen in Swaziland, we hebben niet veel van het resort kunnen zien. Deze ochtend was daar ook weinig tijd voor, om acht uur moesten we bij de bus zijn.
Iedere ochtend ongeveer een half uur voor vertrek moeten wij de koffers buiten de deur zetten. Deze worden dan naar de bus gebracht, wat een luxe!

Na het ontbijt hebben we nog even wat foto's gemaakt en vertrokken we naar de glasfabriek. Hier zouden we eigenlijk gisteren naartoe gaan. We hebben hier kort even gekeken hoe de mensen hier werken. Het is een kleine fabriek waar mensen ieder hun eigen taak uitvoeren.
Vanuit de fabriek vertrokken we richting een lokale markt in de hoofdstad.

Het was een klein marktje met een restaurantje erbij. We hebben samen afgedingd om voor Joyce een giraffe te kopen. Uiteindelijk heeft ze er twee gekocht.
Deze waren beide handgemaakt uit hout. Bij deze markt zag je een aantal mensen zelf de handgemaakte souvenirs maken.

Vanuit hier vertrokken we richting de grens met Zuid Afrika. Dit was nog iets meer dan twee uurtjes rijden. Het ging deze keer een stukje sneller en Joyce was helemaal blij met haar twee stempels op een andere pagina. Dit moest ook wel want de andere pagina stond al helemaal vol.
We liepen de grens over en stapte de bus weer in die ons verder bracht naar onze volgende stop.
Deze was bij fast-food keten wimpie. Even lekker wat gegeten en door, het laatste stukje rijden vandaag.
Na ongeveer een uurtje arriveerde we bij onze lodge.
Bij de poort moesten we bellen zodat deze werd geopend. Dit vonden we een beetje raar maar we merkte al snel waarom dit was. We moesten vanuit de poort ongeveer nog 2 km rijden naar de receptie.

Tim kwam op het idee om een rondje te gaan hardlopen. Naar de poort en terug.
Dit hebben we meteen maar even gedaan! Kleren aan en gaan!
Het losse zand liep niet altijd heel fijn, na een keer op en neer vond Joyce het wel weer genoeg waarna tim nog een keer ging.
Lekker even gedoucht en even alles bijgewerkt dankzij de wifi.

Om zeven uur stond het diner klaar en konden we weer aanvallen.
Daarna nog lekker gekletst en ons bedje opgezocht.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014