Dag 12 Hluhluwe & St Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 12 Hluhluwe & St Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 12 Hluhluwe & St Lucia

Door: Joyce en Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vandaag een erg druk programma en om 8 uur stonden we al klaar bij de bus om te vertrekken. We zouden eerst naar St. Lucia gaan voor een boottocht en daarna naar een park gaan voor een safari.

Naar St. Lucia is het ongeveer anderhalf uur rijden. Het ligt aan een lagune die in verbinding staat met de Indische oceaan. We zitten dan ook maar een paar kilometer verwijderd van de kust. Toen we aankwamen in St. Lucia konden we even koffie drinken waarna we naar de opstapplaats voor de boottocht gingen.

Overal in het dorp hingen bordjes met gevaar voor loslopende nijlpaarden. Daarom waren we hier ook. Met de boottocht zouden we langs de nijlpaarden gaan varen. Het was dan ook niet lang varen voordat we nijlpaarden tegen kwamen. Eerst een paar en toen hele kuddes. Onze kapitein vertelde dat nijlpaarden de meest gevaarlijke dieren zijn, ze doden ook meer mensen dan welk ander dier dan ook. Ze kunnen enorm hard lopen, 55 km per uur en harder bijten dan krokodillen, die overigens ook her een der verspreid in het water liggen. Zelfs de krokodillen blijven uit de buurt van de nijlpaarden.

Na ongeveer een uur varen moesten we weer richting de haven want het was ook weer een uur terug varen. We zagen ook nog een cobra. Omdat de Lagune ook in verbinding staat met de oceaan is het water zout en zwemmen er ook haaien, deze zijn we niet tegen gekomen.

Nadat we terug waren op wal hebben we snel wat gegeten want we moesten nog op safari. Dit is weer twee uur rijden vanaf St lucia. Rond twee uur kwamen we aan bij de ingang van het park. Even de benen strekken, naar de wc en direct de jeep in. Het park wat we nu bezochten is het oudste in Afrika.

Al snel kwamen we de eerste dieren tegen, neushoorns!! En meteen zagen we er veel! We hebben nog een tijdje rond gereden maar zagen niet zo heel gek veel dieren. Eigenlijk zouden we tegen 5 gaan. Op weg terug naar de uitgang van het park kwamen we in totaal wel 80 dieren tegen, een hele kudde buffels, enkele neushoornen en een grote kudde olifanten met erg veel jongen!

Vanuit het park was het nog ongeveer 45 minuten terug rijden naar de lodge. Het begon al te schemeren, dus koud! Gelukkig kregen we een deken om ons warm te houden want in die open jeep hebben we niet echt bescherming. Eenmaal terug in de lodge hebben we nog wat gegeten en gedronken.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014