Dag 16 Inkwenkwezi game reserve - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 16 Inkwenkwezi game reserve - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 16 Inkwenkwezi game reserve

Door: De sjeik

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Vandaag hoeven we niet te reizen, we blijven nog een nacht in deze lodge. Gisteren hadden we al uitgekozen wat we vandaag zouden gaan doen. Om 8:45 zouden we opgehaald worden, ontbijt vanaf 8:00! Een beetje uitslapen vergeleken met gisteren.

Als eerste op het programma staat vandaag wandelen met olifanten. We werden door jeeps opgehaald bij de lodge en vertrokken richting de inkwenkwezi game reserve. Via een ingang reden we een stukje het reservaat in waar een gids ons op stond te wachten. Hier moesten we allemaal uitstappen en de jeeps vertrokken weer. De gids gaf ons een uitleg over wat we allemaal gingen doen en natuurlijk een introductie over olifanten, waar ze leven, welke soorten enz enz. In de tussen tijd zagen we van de verte twee olifanten aan komen lopen.

Toen ze eenmaal dichtbij ons waren, deze olifanten zijn trouwens tam en in tegenstelling tot de wilde kunnen we gelukkig dichterbij komen, mochten we ze voeren. Heel leuk, iedereen kreeg een handvol voer en mocht deze aan de olifant geven. Je moest eigenlijk de slurf van de olifant pakken en daar het voer in doen. In de tussentijd moesten er natuurlijk foto's gemaakt worden. Wanneer het voer gegeven was deed de olifant het in zijn mond.

Een wandeling was ook onderdeel van de excursie. Een olifant ging voorop, wij daartussen in, en op het einde de andere olifant. We hebben een stukje gelopen waarna we de jeeps en een waterpoel tegenkwamen. Hier konden we nog foto's maken met de olifanten terwijl ze water aan het drinken waren.

Nu verder naar het volgende onderdeel. Quad rijden, de groep werd verdeeld want niet iedereen ging natuurlijk quad rijden, die gingen een jeep safari doen. Joyce en Tim gingen allebei wel quad rijden. Hiervoor moesten we een stukje met de jeep naar de hoofdingang van het park rijden, hier stonden onze quads klaar. Onze gids stond al klaar want we zouden door de game reserve gaan rijden en als we alleen zouden gaan zouden we hopeloos verdwalen. Snel een quad uitkiezen en een rondje testen. Deze keer hadden we een semi schakel quad. Voor Tim geen probleem omdat die de vorige keer ook al een schakel quad had, Joyce moest even wennen. Tim kreeg het wel voor elkaar om tijdens z'n oefen rondje met de quad over de kop te slaan, hij was een donut aan het driften en dat ging niet helemaal goed. Gelukkig niets aan over gehouden.

Toen iedereen een oefen rondje gemaakt had gingen we het park in. Voor Joyce was het nog even wennen hoe de quad rijdt, maar ze had het al snel onder de knie. Vergeleken met een paar dagen geleden was dit een erg moeilijk parcours, veel heuvels met regelmatig een pad wat erg moeilijk begaanbaar was. Erg leuk! Het was ook behoorlijk stoffig dus toen we terug kwamen zaten we ook helemaal onder het zand. Onze gids bracht ons terug naar de lodge waar we ons op konden frissen.

Tegen 13:00 werden we weer opgehaald voor het volgende onderdeel, de cheeta's. Eerst nog even lunchen. We hadden eigenlijk niet zo een honger maar toen we zagen hoe lekker de lunch was deden we toch maar mee. Hierna gingen we naar de cheeta's. In het park hebben ze een verblijf met cheeta's, deze zijn tam en ooit gebruikt voor een fok programma. We mochten het verblijf in een de cheeta's kwamen gelijk op ons af. Er werd ons nadrukkelijk verteld dat we geen onverwachtse bewegingen moesten maken, ook niet rennen. Want de cheeta's zien het als spelen en willen meedoen. Ze proberen je dan de pakken met je klauwen die erg lange nagels hebben. Dit doen ze niet expres want ze willen alleen maar spelen, toch even opletten. Toen de cheeta's rustig gingen liggen mochten we ze aaien en met ze op de foto.

Tim had ervoor gekozen om nog een keer quad te gaan rijden dus ging die na de cheeta's mee met de gids. Joyce werd terug gebracht naar de lodge. In de avond gingen we nog eten en wat drinken waarna we gingen slapen, morgen weer een lange dag in de bus!

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014