Dag 18 Graaff reinet - knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 18 Graaff reinet - knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 18 Graaff reinet - knysna

Door: Timmie

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

31 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag rijden we van de binnenlanden bij Graaff reinet weer richting de kust. Onze eindbestemming is knysna, een badplaats in de provincie westkaap. Om 8 uur zouden we vertrekken en bij gebrek aan een ontbijtruimte kregen wij vandaag ontbijt op bed! Aangezien wij een veel te grote hotelkamer hadden dekte ze netjes een tafel voor ons.

Om 8 uur gingen we dus de bus in, we zouden allereerst koers zetten richting de plaats George, op 345 kilometer van Graaff reinet. We zouden de hele weg af gaan leggen die wij gisteravond vanaf de berg konden zien. Een lange rechte weg door de woestijn. Niet heel veel te zien maar wel een erg mooi uitzicht.

Na ongeveer 2 uur rijden stopte we in willowmore, een klein plaatsje met een erg leuke coffeeshop. Daarna zette we weer koers richting George. Daar was onze lunchpauze in een erg groot en luxe winkelcentrum. We komen hier in de buurt van de tuinroute, een mooie route langs de kust waar ook veel rijke Afrikanen en Europeanen een tweede huis hebben. Erg veel luxe dus, vooral vergeleken met wat wij de laatste dagen gewent zijn.

Vanaf George was het nog een uur rijden naar knysna waar we zouden overnachten. Knysna ligt aan een lagoon en ook hier zijn erg veel dure huizen, zelfs voor Europese begrippen. Ons hotel lag aan de lagune en wij hadden een kamer op de eerste verdieping. Even opfrissen waarna we naar het waterfront gingen, een plek met allemaal winkels en restaurants. Eerst zouden we nog een boottocht over de lagune maken. Tevens moesten we doorgeven of we morgen zouden gaan bungeejumpen, zodat er vervoer etc geregeld zou worden. Tim wil wel gaan springen en Joyce gaat mee om te kijken.

Onze reisleider had een restaurant geregeld bij het waterfront. We hebben er erg lekker gegeten, daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben nog wat potjes getoept.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014