Dag 22 Somerset - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 22 Somerset - Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 22 Somerset - Kaapstad

Door: William

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze laatste hele dag in Afrika. Gisteren waren we eigenlijk al in Kaapstad aangekomen, zowel Somerset, waar we overnachtte als stellenbosch zijn een onderdeel van Kaapstad. Vandaag zouden we een deel van Kaapstad gaan verkennen en natuurlijk richting kaap de goede hoop reizen. Om 8:00 zouden we deze ochtend vertrekken.

Gelukkig was het weekend en dat betekend vrijwel tot geen spits. Lekker doorrijden en we zaten al snel in downtown Kaapstad. Hoer hebben we langs de boulevard gereden richting het zuiden, al snel kwamen we in wat duurdere wijken met mooi huizen en leuke boulevards. Hoe meer je naar het zuiden rijdt hoe ruiger het landschap wordt; hoge bergen en veel kliffen, met tussendoor mooie stranden. Het leek ons dan ook een erg gave stad om te wonen. Zolang je maar in de juiste buurt woont natuurlijk.

Na alleen maar bebouwing wisselde de bebouwing zich ook af met natuur. Aan onze linkerzijde de tafelberg en aan de andere zijde de Atlantische oceaan. Onze eerste stop was bij hout bay. Een leuke buurt/dorp op de kaap. Hier zouden we een boottocht gaan maken en zeehonden gaan kijken. De tocht zou bij elkaar 60 minuten duren en al snel zagen we in plaats van een zeehond een walvis die met zijn staart in het water aan het slaan was. Toen we de baai eenmaal uitgevaren waren zagen we al snel een rotsformatie met tientallen zeehonden. Hier hebben we een tijdje rondgedobberd voordat we weer richting het vaste land gingen.

Onze volgende halte was cape point, dicht in de buurt van kaap de goede hoop. Eigenlijk merk je al dat het hier behoorlijk toeristisch is. In vergelijk met de afgelopen weken zijn we echt niet meer de enige bus met toeristen. Kaap de goede hoop ligt in een natuurpark en daar moesten we eerst door heen. Bij cape point ligt ook een vuurtoren, deze staat boven op een klif en is via een kabelbaan te bereiken. Hier zijn we dan ook naartoe geweest, verder konden we er eten en drinken.

Hierna gingen we naar kaap de goede hoop. Het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Ook hier stikte het van de Aziaten waardoor het erg moeilijk was om een foto te maken want er staat een groot bord met kaap de goede hoop. Om plek te maken zijn we maar tussen de Chinezen gaan staan, die maakten natuurlijk ook allemaal foto's van ons.

Snel weer de bus in en richting de pinguïns. Aan de oostzijde van de kaap, bij false bay leven pinguïn kolonies. Hier hebben we wat rondgewandeld en gekeken naar deze grappige beesten. Volgende halte, wijn proeverij, deze maal in constantia. De oudste wijnboerderij van Afrika. Hier hebben we weer verschillende wijnen getest. Over het algemeen allemaal beter als die van gisteren.

Nu gingen we verder naar ons hotel, dit ligt midden in downtown Kaapstad, gelukkig waren we er binnen 20 minuten. Snel even opfrissen en omkleden om wat te gaan eten en drinken. En natuurlijk een potje te toepen. Daarna zijn we gaan slapen, onze laatste nacht in Afrika!

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014