Laaste dagen Kaapstad - Amsterdam - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Laaste dagen Kaapstad - Amsterdam - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Laaste dagen Kaapstad - Amsterdam

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het laatste reisverslag alweer van deze indrukwekkende vakantie.
Zondagmorgen stonden we om acht uur op en bij het ontbijt zagen we veel van onze reisgenoten voor de laatste keer. Onze tourguide had ons verteld dat het vandaag erg slecht weer zou worden. Als dit in de ochtend al was zou hij samen met onze buschauffeur ons meenemen door de stad. Gelukkig begon de ochtend beter en konden we ons eigen plan trekken.
Nadat we afscheid hadden genomen van een aantal reisgenoten en onze gids + buschauffeur besloten we een tour te doen door de stad met een hop on, hop off bus.

Tim had gelukkig al uitgezocht welke lijn we het beste konden nemen om in korte tijd zoveel mogelijk van de stad te zien. We besloten de rode lijn te nemen die ons langs de tafelberg leidde. Helaas was de tafelberg dicht maar reden we de Seinheuwel op. Vanuit daar hadden we ook een prachtig uitzicht!

We kwamen langs nog veel andere mooie plekken, zoals cambs bay, district six. Bij de waterfront besloten we uit te stappen. Daar even rondgekeken en gewinkeld, we besloten verder te gaan en bij ons hotel uit te stappen.
In het hotel kwamen we erachter dat we nog best wat tijd hadden voordat de taxi ons op kwam halen. Tim dook weer in de gidsen en zag dat vlakbij ons hotel de groote kerk is. Bij deze kerk is een groot plein en een soort park. Daar liepen we doorheen en zagen moestuinen, standbeelden en veel verschillende soorten planten, vogels en bomen. De eekhoorntjes kwamen daar tot aan je schoenen gelopen.
En Tim werd een paar keer aangevallen door ontzettend veel duiven!

Op de terugweg besloten we nog bij het station te kijken en daarna liepen we terug. We werden opgehaald om half drie door onze taxichauffeur. We hadden vooraf nooit kunnen bedenken dat we zo snel door de douane zouden komen! Om 5 voor 3 hadden we tien minuten met de taxi gereden, onze koffers afgegeven, tickets opgehaald en de laatste check bij de douane gehad + de laatste stempel. Dat ging erg snel!!
Maar nu moesten we ons nog drie uur vermaken voordat het vliegtuig zou vertrekken..

Op het vliegveld was niks te doen. Er waren weinig reizigers en dan hebben we het nog niet eens gehad over het aantal winkeltjes en restaurantjes.. Dat werd lezen en de tijd doden.

Eenmaal in het vliegtuig zaten we met twee naast elkaar en niemand daar meer langs, ideaal! Tijdens de vlucht hebben we wat geslapen en films gekeken. We vlogen tijdens deze vlucht helaas niet met een a380.
Vanuit Dubai naar Amsterdam zou dit wel zo zijn.
Op Dubai Airport moesten we nog 3 uur wachten. We zouden nog wat spullen vanaf hier meenemen. Maar na 6 afwijzingen bij pinautomaten ging dit helaas niet door..

Na drie uur wachten stapte we dan de A380 in. Zo dat zat wel even wat lekkerder dan het vorige vliegtuig. Echter zat het ons niet mee met de mensen die om ons heen zaten. Voor Tim zat een klein meisje, die behoorlijk hard kon huilen en schreeuwen!

Vanuit Schiphol was het nog twee uur treinen en een kwartiertje naar huis lopen.. het zat er nu dan toch echt op! Na ongeveer 26 uur reizen waren we thuis.

Wat hebben we de afgelopen weken veel gezien, gedaan en geleerd!
Dankjewel Tim voor deze geweldige reis!!

• 15 Augustus 2014 - 21:48

Yvette :

Wat een mooie verhalen, zo te lezen hebben jullie een super vakantie gehad.
    Kom snel de foto's bekijken.
    X yv

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014