Dag 6 Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 6 Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 6 Tzaneen

Door: Al Maktoun Alatim & Joyce 'diva' Gellar

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

17 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Vandaag onze tweede dag in zuid Afrika, Pretoria om precies te zijn. De bestuurlijke hoofdstad van zuid Afrika. Na een onrustige nacht, waarbij we slecht geslapen hadden ging de wekker om 7 uur, om 7:45 werden onze koffers opgehaald vanaf onze kamer en om 9:00 zouden we vertrekken richting het noord-oosten. In de tussentijd konden we van een goed ontbijt genieten.

Om negen uur vertrokken we dan, eerst nog langs wat parlementsgebouwen in Pretoria want de overheid van zuid Afrika huist zich hier en nog een beeld van Nelson Mandela! Daarna gingen we richting Tzaneen waar we zouden overnachten, een trip van ongeveer 500 km. Vandaag zou een echte reisdag zijn met als uiteindelijke doel het kruger national park.

Onderweg hadden we enkele tussenstops. Wat ons opviel was hoe druk het was bij de tankstations, bussen vol met mensen stonden te wachten voor de wc waar wij ook heel erg graag gebruik van wilden maken. Volgens onze reisleider reden we op een traject richting het noorden welke zuid Afrika verbind met andere landen. Veel mensen uit naast gelegen landen zoals Botswana en Zimbabwe proberen werk te vinden in zuid Afrika en gebruiken deze route om naar huis te gaan, vandaar de drukte dus.
Verder zouden we nog stoppen bij een grote mall, niet omdat wij zo graag willen shoppen maar om een stekker te kopen. Want zuid Afrika is het enige land ter wereld met een eigen stekker en deze zit niet bij onze verzameling wereld stekkers, gelukkig heeft iedereen dit probleem.

Daarnaast moesten we nog geld pinnen want we hadden de eerste dag te weinig gepind, we dachten dat we ieder genoeg zouden hebben aan 1000 rand maar met een koers van 1 euro is 14 rand is dat toch nog redelijk weinig. Beiden hadden we het maximale bedrag uit de pinautomaat gehaald, zelfs zo veel dat onze portemonnee zo vol zit dat die niet dicht/dubbel kon. Met als gevolg dat een briefje van 100 bij Joyce doormidden gescheurd was.

Na een lange reis, door de mangovekloof kwamen we aan in Tzaneen. Omdat ons eerste hotel niet al te best was verwachtte we hier niet zo heel veel van. Maar we werden totaal verrast. Ze hadden een lodge voor ons geregeld. Toen we aankwamen werden we al opgewacht door ongeveer 20 vrouwen die onze koffers uit de bus haalden en deze naar de kamer brachten. Ondertussen kregen we een welkoms drankje. Het zag er allemaal super uit.

Je kent het wel uit de plaatjes en filmpjes, een resort met allemaal aparte hutjes in het midden van de natuur. Wij hadden zelf een erg ruime kamer. Zelfs nog beter dan al onze mede reisgenoten. Na een verkenningsrondje over het terrein was het tijd voor een diner. Dit was erg goed verzorgd en de mensen zijn super aardig en attent. Eigenlijk hadden we een soort lopend buffet maar de kok schepte alles op en adviseerde wat het lekkerst is. Daarna hebben we nog wat gedronken en zijn we richting bed gegaan.

In de tussentijd had Joyce nog bij de receptie gevraagd of ze plakband hadden voor haar briefje van 100. Dit leverde nogal een grappig tafereel op want de medewerkers daar konden totaal niet begrijpen hoe Joyce het zo normaal vond dat een briefje van 100 helemaal doormidden gescheurd was en zij die weer aan elkaar ging plakken. Voor hun is het toch een hoop geld!

Morgen wacht ons een lange dag. Dan begint de safari pas echt en hopen we de big 5 te zien. Eerst moeten we een stukje met de bus waarna we ons daarna gaan opmaken voor een nacht safari in het kruger national park, want niet alle dieren leven overdag!

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014