Dag 9 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

22 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Dag 9

Vandaag alweer de negende dag. We hoefde vandaag pas om acht uur klaar te staan. Dat was wel een verschil met de vorige dag.
Vandaag stond een panoramaroute op het programma. We verlieten het krugerpark, op naar ons eerste uitkijkpunt. We reden door de vallei en zagen bergen die zijn ontstaan door erosie.
Op een mooi uitkijkpunt hadden we een stop, blydesriverpoort. Daar hadden we eventjes om foto's te maken en naar de winkeltjes/kraampjes te kijken die daar waren opgesteld. Overal in Zuid Afrika zie je van die kraampjes met zuid Afrikaanse souvenirs.
Er waren punten aangegeven waar je foto's kon maken, wij probeerde natuurlijk een mooiere plek op te zoeken. En kwamen op mooie rotsen die op de rand lagen.

We reden verder en hadden onderweg een mooi uitzicht vanuit de bus.
Onze tweede stop was bij blackyard putholes. Ook hier hadden ze weer de typische zuid Afrikaanse souvenirs.
We hadden hier een mooi uitzicht! Rotsen met bruggen ertussen gemaakt en water erbij. De jongens vonden het wel leuk om bij het water over de stenen en rotsen te springen.
Als laatste kwamen we bij gods window. Voordat we een mooi uitzicht hadden moesten we behoorlijk ver naar boven lopen! Onze conditie werd wel even op de proef gesteld. Maar vanaf boven had je een geweldig uitzicht!!

De panorama route zat erop en we reden naar een klein plaatsje om daar bij harrie's pancakes te genieten van onze lunch. Naast heerlijke pannekoeken hadden ze ook lekkere verse mangosap. Ook niet geheel onbelangrijk, na twee dagen hadden we ook weer voor het eerst wifi.

Vanuit daar reden we naar een straatje met souvenirs. We hadden er al veel gezien en Joyce wilde een giraffe kopen, het onderhandelen ging hier erg grappig. Ze trokken je zowat het hutje in en de prijs gaven ze door het op te schrijven op een oude krant.
Joyce had binnen een paar minuten al twee derde van de prijs af, ging wel erg makkelijk. Ze kocht de giraffe niet maar wel twee schalen.

Vanuit hier was het nog een klein half uurtje rijden naar onze eindbestemming voor vandaag. We zouden deze avond slapen in de gecko lodge. Deze wordt gerund door een zuid Afrikaanse man en zijn duitse vrouw.
We hadden de kamer direct bij de receptie en het restaurant, ideaal!
Bij deze lodge liepen veel aapjes rond. Joyce heeft hier samen met pauline naar gekeken. Ondertussen verkende Tim met Wout en Sander de omgeving.
We hadden bij deze lodge wifi en konden alles even bijwerken en bijlezen.
Nadat we dit hadden gedaan was het tijd voor het eten.

Na het eten nog even gekletst, wat gelezen, Tim is nog aapjes wezen kijken en gaan slapen.

De volgende dag kunnen we ook weer uitslapen..half negen vertrekt de bus.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014