Dag 20 Knysna - oudsthoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 20 Knysna - oudsthoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 20 Knysna - oudsthoorn

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

31 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vandaag verlaten we knysna, de eindbestemming is Oudshoorn. In tegenstelling tot voorgaande dagen hoeven we vandaag maar een klein stukje, 150 kilometer, af te leggen.

Een deel van de route van vandaag voert ons over de tuinroute, een erg bekende route langs de kust van de Indische oceaan. Onderweg stopte we nog om van het uitzicht te genieten. Daarna reden we de binnenlanden in. Oudshoorn ligt ongeveer 60 km landinwaarts. Eerst reden we door Oudshoorn zelf om door te rijden naar de cango caves, een groot grottenstelsel. Joyce was niet zo enthousiast en maar vier mensen wilden mee met de normale rondleiding door de grotten. Tim wilde alleen als de avontuurlijke tour door ging. Gelukkig kon dit.

Van te voren hadden ze ons gewaarschuwd dat we erg veel moest klimmen en klauteren. Het eerste stuk van de rondleiding viel wat tegen omdat we door het goed gangbare deel van de grot moesten maar als snel veranderde de grootte van de grot. Het plafond was soms minder dan een meter hoog of de gang was niet breder dan 40 cm. Het laatste onderdeel, was het moeilijkste. We stonden in een grote open ruimte en zagen ergens in de wand een kleine opening. We konden alleen niet geloven dat daar een mens door zou kunnen. Het was zelfs zo klein en small en nauw dat je er behoorlijk lang over deed en dat je flink uitgeput raakte van al het klimmen. Daarna zette we weer koers richting de uitgang van de grot.

Eenmaal uit de grot konden we even bijkomen en wat eten. Daarna gingen we naar een struisvogelboerderij. Oudtshoorn blijkt ook wel de struisvogelhoofdstad van de wereld te zijn. Hier kregen we eerst een uitleg over struisvogels waarna we een rondleiding kregen. Eerst mochten we langs Betsy, een dames struisvogel die uit je handen eet, best een raar gevoel met die grote snavel. Daarna liepen we verder en kon je struisvogelracen, Joyce deed dit, Tim mocht niet want je mag maximaal 75 kilo wegen. In het begin had ze een beetje schrik maar daarna vond ze het erg leuk. Iets verderop was een wei met erg veel mannetjes struisvogels. Deze mochten we voeren door met onze rug tegen het hek te gaan staan, een emmer voer tegen onze borst te houden en de struisvogels uit de emmer te laten eten. Ze kwamen met grote getale aanlopen dus ineens had je wel 6 struisvogelnekken om je nek.

Dit was het laatste onderdeel. Hierna gingen we verder naar het hotel, dit was erg luxe! Even opfrissen en nog wat inkopen doen in de supermarkt! De eigenaar van ons hotel had een traditionele zuid Afrikaanse braai geregeld. Het was erg lekker, na het eten hebben nog tijdens een potje toepen nog wat gekletst.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014