Dag 17 graaff reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 17 graaff reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 17 graaff reinet

Door: Tim en Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Dag 17

Goedemorgen allemaal,
Vandaag stond een reis van ongeveer 400 km op het programma.
De gids had ons verteld dat we goed door zouden rijden zodat we optijd aankwamen in graaff reinet.
We hadden onderweg twee korte tussenstops van ongeveer een kwartiertje.
Om ongeveer twee uur kwamen we in Graaff Reinet. Een grotere plaats als wat we gewend waren de afgelopen dagen.
In dit plaatsje zie je veel huizen in de Nederlandse stijl. Met mooie klok of trapgevels. Het is een van de oudste dorpjes in Zuid Afrika.
Aan de gevels kon je zien in welke tijd het huis is gebouwd. Je hebt vier verschillende soorten gevels.

Aangekomen in de lodge kreeg ieder van de groep de sleutel van de kamer. Wij en nog een ander stel moesten wachten. We liepen mee met de eigenaresse. In plaats van een kamer kregen we een heel appartement voor onszelf!! Wat een luxe! Dat zou sowieso een feestje bij ons worden deze avond.

Vanuit de lodge liepen we naar de winkelstraat om even wat inkopen te doen. Onderweg werden we vaak aangesproken, ze wilde eten hebben. Een aantal van hen bleef ons maar achtervolgen.

Na onze tassen goed vol te hebben geladen liepen we terug naar de lodge.
We hadden een excursie naar de hoge bergen, waar de valley of desolution ligt. Daar zouden we naar de zonsondergang kijken, dit met een drankje erbij! Eenmaal helemaal bovenin stonden we op rotsen die voor sommige van ons niet helemaal veilig op elkaar lagen. Er waren grote gaten tussen, je kon helemaal naar beneden kijken tussen de rotsblokken.
De gids vertelde onderweg over verschillende plantsoorten. Tim liet al snel merken dat hij dit niet zo interessant vond en was binnen no time bovenaan de berg. Waar hij met andere van de groep echo's riep. Op een andere rots zaten apen die hier op reageerde.

Na een drankje en een korte uitleg liepen we terug naar het busje die ons naar het restaurant zou brengen waar we deze avond zouden eten.
Een plaatselijk restaurant waar je lokale gerechten kon eten. Het was deze keer ook weer erg lekker en veel!

Vanuit het restaurant liepen we terug naar de lodge. We hadden een sleutel met daarbij ook een kastje voor het openmaken van de poort. Blijft leuk voor de mannen..
Op onze kamer dronken we met zn zessen nog lekker wat biertjes en malibu cola.

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014