Dag 21 somerset - Reisverslag uit Somerset East, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu Dag 21 somerset - Reisverslag uit Somerset East, Zuid-Afrika van Tim en Joyce - WaarBenJij.nu

Dag 21 somerset

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Tim en Joyce

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Somerset East

Dag 23

De laatste lange reisdag vandaag! Een afstand van ongeveer 450 kilometer staat op het programma. Dat betekende deze ochtend weer om acht uur bij de bus.
De ontbijtjes zijn hier ontzettend lekker en iedere ochtend nemen we dan ook net iets meer dan we voorgenomen hadden. Maargoed, het is vakantie!

Deze avond zouden we slapen in somerset, maar voor we daar waren hadden we een aantal tussenstops.
In de middag stopte we bij een winkelcentrum voor de lunch en even te winkelen. Tim kwam er goed vanaf want na 1 winkel had Joyce het wel gezien. Lekker even zitten en daarna door met de bus richting een wijnboerderij.
Daar konden we in totaal zeven wijnsoorten proeven. Hier waren er drie wit van en vier rode.
We hebben ze allemaal geproefd en kwamen samen tot de conclusie dat rode wijnen ons niet zo liggen. Deze moeten we nog leren drinken.

Onze laatste tussenstop was in het dorpje stellenbosch. Een prachtig dorpje, met mooie gebouwen. Het is een levendig dorpje met ook veel studenten. Dit komt door de plaatselijke universiteit. Veel van deze studenten genoten van een terrasje. Wij hadden even de tijd om rond te lopen. We kochten bij de typische Zuid Afrikaanse kraampjes wat souvenirs. Dit natuurlijk na het nodige afdingen. Als ze niet meegingen met onze prijs, liepen we weg. Dit hielp de vorige keer ook erg goed, ze komen je gewoon achterna!!
Na kort even gewinkeld en gelopen te hebben liepen we terug naar de bus.
Deze zou ons naar het hotel brengen van vanavond. Dit was nog eventjes rijden, maar het wachten zeker waard!
We reden over een mooie oprijlaan die ons bracht naar de ingang van het hotel. Dat zag er allemaal chique uit!!
Eenmaal binnen werd dit bevestigd en de kamer waar we sliepen sloot hier bij aan.

We konden deze avond kiezen voor een buffet of eten al la carte. We besloten eerst wat te drinken in de pub. Na een korte check besloten we a la carte te eten. Deze keus was ook zeker de juiste, wat hebben wij lekker gegeten!
Tim koos voor struisvogel en Joyce voor een pizza.
Na het eten stond een toep avondje op het programma met een paar reisgenoten. We hadden dit ze geleerd en ze waren meteen verslaafd..

Tim en Joyce

Het liedje van k3 gaat als volgt, van Afrika tot in Amerika. Nu hebben wij vorig jaar een rondreis gemaakt door Amerika en doen we dit jaar zuid afrika! We hebben er ontzettend veel zin in en door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen. 12 juli vliegen we naar dubai waar we de eerste paar dagen van onze vakantie verblijven. Vanuit daar vliegen we door naar zuid afrika waar we een rondreis maken van drie weken.

Actief sinds 10 Juli 2014